HABER - Ali Çekdar KORKMA
Diyarbakır’da uzun süredir konuşulan ulaşım zammı karara bağlandı. Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında alınan kararla birlikte şehir içi ulaşım ücretlerine yüzde 30 zam yapıldı. Zam oranıyla birlikte Diyarbakır, toplu taşımada kilometre başına en yüksek ücretin alındığı şehir oldu. Kart sisteminin geri ödeme sunmaması, şehri ulaşımda en pahalı nokta haline getirdi.
KİLOMETRE BAŞINA EN YÜKSEK ÜCRET DİYARBAKIR’DA
Türkiye genelinde ulaşım ücretleri kıyaslandığında Diyarbakır, kilometre başına ücret ve indi bindi tarifesiyle en pahalı şehir konumuna yükseldi.
Özellikle kart sisteminde geri ödeme özelliğinin bulunmaması nedeniyle yolcular tek yön için yüksek ücret ödemek zorunda kalıyor. Bu durum, vatandaşların ulaşımda ciddi maliyetlerle karşı karşıya kalmasına neden oluyor.
YÜZDE 50 ZAM TALEBİNE KARŞILIK YÜZDE 30 KABUL EDİLDİ
Şehir içi ulaşım esnafı, artan yakıt, bakım ve işletme maliyetlerini gerekçe göstererek yüzde 50 oranında zam talep etti. Ancak UKOME yüzde30’luk artışla yapılmasına karar verdi.
ZAM SONRASI YENİ TARİFELER NASIL OLDU?
UKOME kararına göre, belediye otobüsleri ve özel halk otobüslerinde tam bilet 15 liradan 20 liraya, öğrenci bileti ise 8 liradan 10 liraya yükseldi. Minibüslerde ise tam bilet 20 liradan 25 liraya, öğrenci bileti 12 liradan 15 liraya çıkarıldı.
Zamdan yalnızca minibüsler etkilenmedi. Şehir içi kısa mesafe taksi kullanımı da ciddi bir artış yaşadı. Önceden 90 TL olan indi-bindi ücreti, alınan kararla birlikte 125 TL’ye yükseltildi. Bu yeni fiyatlar, 7 Mayıs 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak.
GERİ ÖDEME SİSTEMİ YOK, TEK YÖNDE TAM ÜCRET
Diyarbakır’da diğer bazı büyük şehirlerin aksine, ulaşım kart sistemlerinde transfer veya geri ödeme özelliği bulunmuyor. Bu da vatandaşların iki kısa mesafe arasında dahi çift ücret ödemesine neden oluyor. Ulaşım sistemindeki bu eksiklikler, şehrin “en pahalı ulaşım şehri” olarak anılmasına yol açtı.