Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, çok dilli belediyecilik hizmetleri kapsamında ALO 153 Çağrı Merkezi'nde Kürtçe hizmet vermeye başladı. Bu yeni uygulama, yurttaşların kendilerini anadilinde daha rahat ifade edebilmeleri amacıyla hayata geçirildi.

ALO 153 ÇAĞRI MERKEZİ’NDE YENİ DÖNEM

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, sosyal belediyecilik anlayışını benimseyerek, yurttaşların talep, öneri ve şikâyetlerini değerlendirmek için ALO 153 Çağrı Merkezi üzerinden hizmet sunuyor. Çağrı Merkezi, Sümerpark'ta yer almakta olup, her gün binlerce yurttaşın taleplerini belediye hizmet binasına gitmeden iletebilmesine olanak tanıyor. Bugüne kadar yalnızca Türkçe hizmet veren merkez, artık Kürtçe dilinde de hizmet sunarak yurttaşların anadilinde daha kolay iletişim kurmalarını sağlıyor.

ÇOK DİLLİ BELEDİYECİLİK HİZMETİ

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Berivan Güneş, çok dilli belediyecilik hizmeti sunma noktasında Kürtçe ile başladıklarını belirterek, gelecekte Kurmançkî, İngilizce ve Arapça dillerinde de hizmet vermeyi planladıklarını vurguladı. Güneş, “Yurttaşlarımız hangi dilde hizmet almak istiyorsa, bize istedikleri şekilde ulaşabilirler” dedi.

YURTTAŞLAR ANADİLİNDE KENDİLERİNİ DAHA RAHAT İFADE EDEBİLECEK

Bu hizmetin temel amacının yurttaşların anadillerinde kendilerini daha rahat ifade edebilmelerini sağlamak olduğuna dikkat çeken Güneş, “Kurmanciyi önceledik, çünkü bu durum yurttaşlarımızın talepleri doğrultusunda gelişiyor. Ayrıca kente gelen turistlere de hizmet sunmak amacıyla ilerleyen zamanlarda İngilizce ve Arapça hizmet vereceğiz. Yurttaşlarımıza ve kente gelen turistlere kendilerini hangi dilde daha rahat ifade ediyorlarsa o dilde hizmet vermeyi hedefliyoruz,” şeklinde konuştu.

Kaynak: bülten